زيبايي فقط با روغن كرچك
تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

زیبایی فقط با روغن کرچک

6892_485

از روغن های گیاهی می توان برای درمان مشکلات پوستی ، تقویت مو، ناخن و … استفاده کرد . درکنار محصولات صنعتی آشنایی خانم ها با مواد گیاهی بخصوص روغن های گیاهی که علاوه بر جنبه درمانی در بیماری ها می توان از ان ها برای زیبایی نیز استفاده کرد ضروریست . در این مطلب به شما می گوییم که چگونه با استفاده از روغن کرچک زیبایی خود را بازیابید .

درمان پوست های خشک فقط با روغن کرچک

در ترکیب بیشتر محصولات آرایشی-بهداشتی مانند کرم های مرطوب کننده از اسیدهای چرب امگا۹، امگا۶ و ویتامین E استفاده می شود جالب است بدانید که روغن کرچک تمام این مواد را به وفور در خود دارد . روغن کرچک با تنظیم pH پوست خاصیت نرم کنندگی و التیام بخش را برای پوست های خشک و حساس داشته و به درمان آن ها کمک می کند . همچنین می توان از این روغن برای درمان اگزما و پسوریازیس استفاده کرد . برای پوست های آکنه دار نیز به مقدار کم می توان برای درمان جوش ها استفاده نمود .

IMG14134723

روش استفاده
قبل از خواب این روغن را روی پوست صورت و یا دست ها، زانوها و آرنج ها که بیشتر خشک می شوند بزنید. همچنین می توانید از آن به عنوان کرم دور چشم و برای مقابله با گودی زیر چشم استفاده کنید.

 روغن کرچک برای داشتن موها، ناخن ها و مژه ها

موها، ناخن ها و مژه ها برای شادابی نیاز به ویتامین E و مواد معدنی دارند و همانطور که گقته شد این مواد در روغن کرچک به وفور یافت می شود . می توانید از این روغن برای درمان ریزش مو بصورت ماسک استفاده کنید .

برای تقویت موها و مژه ها
بهتر است شب ها مقداری از این روغن را به نوک انگشت ها زده و پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در رگ های موجود در کف سر افزایش پیدا کند. موها را با حوله بسته و صبح آن را بشویید . به مدت چهار هفته و هر روز و یا هر دو روز یکبار این کار را انجام داده تا شادابی موهایتان را مشاهده کنید . البته سه هفته به موهایتان استراحت دهید تا پوست سرتان به آن عادت نکند. برای تقویت مژه ها نیز روغن کرچک را در یک ظرف ریمل ریخته و شب ها مصرف کنید و صبح مژه هایتان را با شیرپاک کن تمیز نمایید .

برای تقویت ناخن ها
داخل یک نعلبکی، مقداری روغن کرچک بریزید و انگشت هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه داخل این روغن قرار دهید. هر هفته یکبار این کار را انجام دهید. می توانید به روغن تان چند قطره لیموترش نیز اضافه کنید. بدین صورت ناخن هایتان مستحکم می شود .

ا



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید